عاجلفن ونجوم

“عود البطل”.. القنبلة الثانية لعمر كمال وحسن شاكوش

يطرح مطربا المهرجانات عمر كمال وحسن شاكوش أغنيتهما الجديدة “عود البطل”، الثلاثاء، على الرغم من وقوع أزمة منع مطربين المهرجانات من إحياء الحفلات والغناء فى الأماكن السياحية، بقرار من نقيب المهن الموسيقية الفنان هاني شاكر، وتصدر الفنان عمر كمال تريند اليوتيوب.

وقام المطربان بالترويج للأغنية الجديدة على مواقع التواصل الاجتماعى بغناء أكثر من مقطع لها، ولاقت الكثير من التفاعل من الجمهور، الأغنية من كلمات المؤلف مصطفى حدوته وتوزيع الموسيقى إسلام ساسو.

جدير بالذكر، أن المطرب عمر كمال أطلق أغنية بنت الجيران مع المطرب حسن شاكوش، وتعد “عود البطل” الأغنية الثانية بعد النجاح الساحق الذى حققته “بنت الجيران”، نترككم مع كلمات أغنية عود البطل:

شفتك قمر طالع..وأحمر خدود فاقع

عود البنات عالى..شقلب لى انا حالى

يرخص ليك الغالى..يالى سحرتنى

عود البطل ملفوف..وانا لسه ياما هشوف

جايلك وانا مش مكسوف..ما انتى عجتبنى

واخدانى على الهادى..وجمالها مش عادى

لما بتيجى قصادى بموت 200 مرة

محبش غير هيا..وعايزها تعيش ليا

يا شاغلة افكارى..حسى بأجدارى

يا أحلى بنات جارى..يا فراوة الحتة

عاوزك يا بنبونتى..يا صاحبتى وبنتى

علشان اشوفك انتى..بعمل مليون خطة

الضحكة دى حكاية..سكر في كوباية

ونال عمر كمال وحسن شاكوش، شهرة واسعة وأصبح لهما جمهور كبير، بعد إطلاق مهرجان “بنت الجيران” التى حققت 150 مليون مشاهدة على يوتيوب حتى الآن بعد 3 أشهر فقط من طرحها، وتقول كلماتها: “سكر محلي محطوط عليه كريمة..كعبك محني والعود عليه القيمة..وتجيني تلاقيني لسه بخيري..مش هتبقي لغيري..ايوه انا غيري مفيش. بنت الجيران شغلالي انا عنيا..وانا في المكان في خلق حواليا..مش عايز حد ياخد باله من اللي انا فيه..شوفت القمر سهرني لياليا..وهموت عليكي ربي العالم بيا..سيبي شباكك مفتوح ليه تقفليه..بهوايا انتي قاعده معايا عنيكي ليا مرايه..ياجمال مرايه العين..خليكي لو هتمشي اناديكي انتي ليا انا ليكي.. احنا الاتنين قاطعين..تسيبني اكره حياتي وسنيني اتوه ومش هلاقيني”.

لينك أغنية “عود البطل”

أخبار ذات صلة